JP van den Bent stichting

Mensen willen graag hun dromen, wensen en idealen verwezenlijken. 
De JP van den Bent stichting ondersteunt mensen met een beperking bij het inrichten van hun leven en bij hun deelneming aan de samenleving. Het is een vraaggerichte organisatie wat betekent dat we in ons dagelijkse werk goed luisteren naar signalen en vragen van cliënten en daar de ondersteuning op afstemmen.

De JP van den Bent stichting kent een doe-cultuur, waarbij de aandacht voor het individu centraal staat, zowel voor cliënten als medewerkers. We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen!

Wat doet de JP binnen het infocentrum:
Een werkdag begint. De één komt op de fiets, een ander met de bus en weer een ander met de auto. In de kantine staat de koffie klaar en als je wilt kun je daar eerst je verhaal kwijt. Daarna moeten toch echt de taken verdeeld worden. Wie is waar goed in? Wie heeft wat nodig? Wie heeft waar plezier in? Uiteindelijk is voor iedereen duidelijk hoe zijn dag er uit zal zien. Misschien ziet de dag er net zo uit als gister. Misschien wordt het een hele andere dag. Stond je gister in de keuken een appeltaart te bakken? Sta je vandaag  in de tuin de struiken te snoeien

Het kan ook zijn dat iemand het fijn vindt als hij elke dag in de bediening mag staan of het infocentrum blinkend schoon kan houden. Voor wie het nodig heeft is er altijd een werkbeschrijving, al dan niet met foto’s of plaatjes aanwezig.

Onze werkzaamheden zijn:
Het schoonhouden van het infocentrum en de horeca. Onderhoudswerkzaamheden aan het terrein, zoals gras maaien, struiken snoeien, afval verwijderen. Bedienen van gasten in de brasserie. In de keuken lunches voorbereiden en allerlei lekkers voor bij de koffie of de high tea bereiden. Voor de verkoop creatieve dingen bedenken en maken, zoals naambordjes, vogelhuisjes, deurkransen.

Daarnaast bieden de begeleiders de medewerkers ook de kans zich steeds verder te ontwikkelen door trainingen te verzorgen en doelen na te streven. Medewerkers kunnen certificaten behalen op verschillende gebieden.

Hoe doen we dat?
De begeleiders van de JP ondersteunen mensen bij wie zij zijn, wat zij willen doen en wat zij willen leren. Daarbij horen vanzelfsprekend, hun relaties, contacten en omgeving.
De begeleider ondersteunt dit vanuit present zijn, persoonlijke aandacht, respect en vakmanschap. De regie over eigen leven is hierbij leidend. 

www.jpvandenbent.nl

ACTIVITEITEN AGENDA

en Schotse Hooglanders
21-03-2024
Whisky proeverij
i.s.m. slijterij De Dom
in de IJsselvallei

HORECA/VERHUUR

Informeer voor horeca en/of zaalverhuur bij Brasserie Op Duur.
T: 0570-745044 E: info@horecahuis.com

www.brasserieopduur.nl    www.facebook.com/BrasserieOpDuur

ADRESGEGEVENS
Infocentrum IJssel Den Nul
Rijksstraatweg 109
8121 SR Den Nul
(0570) 745040